Co oznaczają bazy potwierdzone?

Jest to nasza interpretacja, tylko na potrzeby rozumienia zasad użycia systemu SR24.

Wyrażenie zgody na otrzymywanie informacji handlowych może odbyć się w następujący sposób:

  • kliknięcie w wiadomości w link potwierdzający zgodę. Link ten musi być opisany w sposób nie budzący wątpliwości,
    że odbiorca taką zgodę wyraża. System do obsługi takiego mailingu musi rejestrować i przechowywać datę kliknięcia
    oraz adres IP komputera, z którego kliknięcie w link nastąpiło.

  • wysłanie wiadomości, w której odbiorca wyraża zgodę, poprzez wstawienia w tytule lub treści wiadomości „zgoda”,
    „tak”, „proszę o ofertę” lub temu typu podobne wyrażenie. Tak wyrażoną zgodę należy przechowywać.
    Ważne, aby to były całe wiadomości, z tzw. nagłówkami, m.in. informacjami, z jakiego IP i adresu wiadomość
    ze zgodą została wysłana.

W takich sytuacjach konieczne jest w treści każdej wiadomości (np. w stopce) wstawienie informacji, że odbiorca wyraził zgodę
na otrzymywanie wiadomości oraz okoliczności wyrażenia tej zgody.

Np. Otrzymałeś tę wiadomość, ponieważ…
…otrzymaliśmy potwierdzenie chęci otrzymywania informacji handlowych na ten adres e-mail
...zarejestrowałeś się w naszym serwisie…i zaakceptowałeś jego regulamin

Koniecznie jest także umożliwienie odbiorcy łatwego usunięcia swojego adresu z bazy adresów.
Może to się odbyć np. poprzez kliknięcie w link wypisujący, bądź wskazanie adresu e-mail, na który odbiorca ma wysłać żądanie
usunięcia adresu z bazy.